Monkishopping

Som många vet så är Monki min favoritaffär.
Det finns ingen annan affär som har så mycket fina saker som Monki! Idag var jag då i stan med min mormor för att shoppa till henne. Jag lyckades inte alls få henne att shoppa sånt som jag tyckte att hon skulle ha på sig. Det blev istället precis sådana kläder som hon brukar ha, från Kappahl. Tråkigt tycker jag. Man behöver ju inte köpa kläder från Kappahl bara för att man har blivit äldre. Nu dissar jag Kappahl ganska totalt, men jag gillar verkligen inte den affären. I vilket fall som helst så gick vi in på Monki också. Jag kan inte vara i stan utan att gå till åtminstone 1 butik. Idag gick jag till 2... Och jag fick ett par nya byxor av mormor! 50 kr kostade dom! Det var dom som jag kollade på i våras men som jag inte hade råd att köpa. Sicken tur att jag väntade. Förresten så kostar alla reabyxor 50 kr. Så spring till närmsta Monkibutik! Eller åk buss om du föredrar det. Eller varför inte ta cykeln?





Efter det åkte jag till Pillan och tog det lugnt ett tag. Hon åker till Magaluf imorgon! Jag vill också följa med.. Men icke sa Nicke, för jag är pank. Hoppas hon får det trevligt i alla fall. Fest varje dag lär det ju bli...

Kärlek,
Carro

0 kommentarer: