Grina, grina hela dagen lång

Jag sitter och tittar på Extreme Home Makeover. Jag kan inte hjälpa att gråta. Det känns väldigt patetiskt att sitta och gräta till ett TV-program, men sån jag är. Det var en 12-årig tjej som hade ett hål i hjärtat och hade opererats 4 ggr. Hon sa att hon vid ett tillfälle helst velat dö, för att det gjorde så ont. Då grät jag.

Jag tror att vi alla måste lära oss att uppskatta det vi har mycket mer. Och att göra det bästa av det! Det tjänar ingenting till att sitta hemma och klaga på saker som man faktiskt skulle kunna göra någonting åt.

Okej, jag började just grina igen. Det var en liten kille som stod bredvid och hejade på som lämnade 13 dollar till en av designerna. Pengarna var från hans spargris och var till familjen med den lilla tjejen. Herregud. Nu kan jag inte sluta gråta.

1 kommentarer:

josse sa...

jag började också gråta när jag såg det med den lilla pojken!