Yeah, eller inte

Min kväll har varit helt misslyckad. Jag har inte pluggat någonting. Efter middagen tvingade mamma med mig till Huddinge Sjukhus i och med att Sachsska Barnsjukhuset är stängt på sommaren (är folk sjuka mindre på sommaren eller?). Febern höll på att gå ner redan när vi åkte så jag visste att vi inte skulle hinna innan den var under 38,5. När vi kom fram hade jag 38,2. Sa jag inte det?! Jag vägrade gå in så vi åkte hem igen.

Jag spenderade alltså kvällen i en bil, helt i onödan! Och italienskan flyger ju åt helvete nu. Min lärare skrev att jag kunde missa på några grejer och fortfarande få G, men jag kommer missa på allt. Men om jag ska vara ärlig så struntar jag ganska mycket i det just nu. Det kommer inte vara lika roligt när jag sitter där på det muntliga provet och inte kan någonting. Men sånt är livet. Man kan inte kunna allt hela tiden. Italienska var helt enkelt inte något för mig.

Nu ska jag trots det försöka plugga lite innan jag går och lägger mig. Jag ska ju som sagt vara där redan kl 10 imorgon så det blir upp tidigt för min del.

Förresten, någon som råkar veta hur man "frågar en kompis om den vill följa med på bio"? Jag ska kunna det tills imorgon men det står inte i boken. Hur fasen ska man kunna ta reda på det då?!

Kärlek,
Carro

0 kommentarer: